یاسمین زهرایاسمین زهرا، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 3 روز سن داره

یاسی بابا

کارگاه کودک دوزبانه ما

1395/2/8 16:45
نویسنده : مامان یاسی
309 بازدید
اشتراک گذاری

تصمیم گرفتم با کمک دوست عزیزم یه کارگاه کودک دوزبانه راه بندازم تا یاسمین بتونه بره و با دوستاش بازی کنه و زبان یاد بگیره و بقیه مادرا هم با این روش آشنا بشن. فعلا یکی دو جلسش تا الان تشکیل شده. 

و اما بگم از دختر گلم.. یاسمین جون عاشق توپه. تو مغازه اسباب فروشی فقط توپ رو میبینه و مرتب میگه: توپ. توپ....دیشب باباش براش 20 تا توپ خریده بود. توپای رنگی کوچیک و همش باهاشون بازی میکرد. منم از فرصت استفاده کردم رنگا رو بهش گفتم. رنگ آبی رو یاد گرفت. میگفتم توپ آبی بیار فقط آبیا رو میآورد و میگفت آبی. آبی. بعدم بالشو نشونش دادم گفتم بگو چه رنگیه گفت آبی.

مداد شمعی و دفترم براش گرفتم چون عاشق خط خطی کردنه... مداد رنگیاشو که نیست و نابود کرد از بس کشید.

از وقتی شیر نمیخوره وزن گرفتنش بهتر شده.. همه نوع غذایی میخوره دیگه..

یاسمین زهرای عزیزم یه مدت بود آب رو نمیتونست بگه الان میگه هر وقت بخواد. نون میخواد میگه نونو.. گل هم میشناسه و هرجا ببینه میگه گل.گل... باباشو دیگه بابا گاهی هم ببی صدا میکنه .. منو ماما صدا میکنه.. عمو هم میگه..

عاشق حیاط رفتنه. با یه میو و یه توتو به قول خودش دوس شده.. اینا تا میبیننش میان پهلوش و دنبالش راه میفتن.. بعضی وقتام یاسمین خیلی میره رو اعصاب از بس گریه میکنه و میخواد بره تو حیاط خونه..

علی رغم اینکه عده زیادی منو تشویق میکنن که دارم به یاسمین زهرا زبان یاد میدم. یه عده کمی هم سرزنش میکردن. میگفتن فارسی یاد نمیگیره اینجوری یا دیر یاد میگیره. من گفتم امتحان کنم ببینم. تا حالا همیشه اعضای بدنو به انگلیسی میگفتم اون نشون میداد. به صورت فارسی هیچ وقت نمیگفتم اما از اطرافیان شنیده بود. یه روز بهش گفتم تک تک اعضای بدنشو به فارسی نشون بده.. مثل چشم و گوشی و بینی و دهان و دندون و دست و پا.. همشو بلد بود و نشون داد.. محبت قربون دختر گلم برم.. شما هم اگه خواستین این راه رو برین به حرف هیچکی گوش ندین و کار خودتونو بکنین...

یه خورده هم از پیشرفت انگلیسی دخترکم بگم: صدای سه تا حیوون در میاره من شعرشو میخونم اون صداشو درمیاره.. cow says: moo,moo,moo

cat says miaw,miaw,miaw----- dock says quack., quack, quack

لغت happy رو میگه bappy. 

baby رو میگه. دستاشو حالت بچه بغل کردن میگیره میگه.

یه بار من مشغول ظرف شستن بودم دیدم شعر pat a cake رو  داره برا خودش میخونه و حرکاتشو انجام میده. البته فقط لغتای pat, baby, me واضح بود بقیش فقط من میفهمیدم داره چی میگه.. یا شعر a ram sam sam رو خیلی دوس داره میخوند برا خودش و حرکاتشو انجام میداد.. البته این شعرم اگه یه کسی میدید نمیفهمید چی داره میگه...

یا یه بار دیگه پیش اومد شعر اعضای بدن رو دیدم داره خودش میخونه و انجام میده دستشو میزاشت روی سرش میگفت head میزاشت روی زانوهاش میگفت knees و میذاشت روی انگشتای پاش میگفت تو (toes رو تو تلفظ میکرد)

از الان  دختر قشنگم تو کارای خونم خیلی بهم کمک میکنه . جارو زدن، سبزی پاک کردن و ....خندونک

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

محجوب بانو
25 اردیبهشت 95 22:32
وووووی چه عسلیه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به یاسی بابا می باشد